Köpte ett laminatgolv i februari och det då. Golvet har nu börjat knastra mycket när man går på det.

Under ligger det ett spontat trägolv, på det ligger en foam och sedan laminatgolvet.

Knastret kommer från laminatgolvet och inte från trägolvet under, det hörs tydligt.

Flyttade in i februari och lade golvet då. Har inte för mig att det lät lika mycket i början, men har nu knastrat sedan ett tag innan sommaren.

Vad kan detta bero på och går det att göra nåt åt det?

Redigerat:
Vad har du för golv?

Jag har billiga snik klickgolv i några rum, det fungerar bra i rummen som inte slits så mycket, typ sovrummen.

Men i vardagsrummet har jag samma problem som du har, jag har fått för mig att de låter från skarven mellan skivorna, antagligen har de gått sönder mellan vissa skivor.

Jag har ett billigare golv från ikea och ett dyrare från MM. Samma knaster från båda dock.

Vet inte om jag tror att golvet skulle vara skadat som du säger då i sånna fall hela golvet skulle va skadat.

Köper dock att det är skarven mellan skivorna som låter.

Det är inte foamen som knastrar då? Har varit med om nån foam som knastrade, då den nästan var uppbyggd som bubbelplast, där bubblorna sprack! Blev väldigt platt efter ett tag...

Hmm borde inte vara foamen tycker jag. Låter verkligen som att det kommer från skarvarna i skivorna. När jag lade golvet hade jag kilar längs väggarna så det inte skulle bli för tajt.

Men är väl bara att acceptera för jag kommer inte lägga om golvet som det är nu iaf.

Det kan knastra om golvet har blivit kallt.

Vi kan väl hoppas på att det är där skon klämmer tycker jag=) Har dock hållt på nästan hela sommaren vilket borde innebära att det inte borde sluta knastra under vintern iaf.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.