Jag la för några månader sen laminatgolv som jag nu när solen börjar ligga på sett har liksom uppbuktande skarvar som bara syns i lågt ljus (typ när solen lyser in genom fönstret).

Ljusgrått laminatgolv med uppbuktade skarvar synliga i solljus som kommer in genom fönstret.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Laminatgolv med uppbuktande skarvar synliga i sidoljus från fönster i ett vardagsrum.
Skapa konto
Laminatgolv med synliga uppbuktande skarvar i solljus, vardagsrumsinredning i bakgrunden.
Skapa konto

Från andra hållet (som jag vill att det ska se ut i alla ljus):
Ljust laminatgolv i ett vardagsrum med synliga uppbuktande skarvar belyst av solljus.
Skapa konto

Är det här normalt att laminatskarvar ser ut så här? Är jag för kinkig?

Jag har fått pengar tillbaka från affären jag köpt golvet på och har möjlighet att lägga om denna del.
Kanske ska jag klicka ihop golvet försiktigare? Jag fick slå rätt duktigt för att få ihop bitarna ordentligt på vissa ställen. Kan det vara att jag torkat golvet med för mycket vatten? Är det golvet som är gjort så bara, så att det inte ens är värt att lägga om?

Mycket frågor men jag hör gärna era funderingar. :)

Redigerat:
Vatten har orsakat det där.
När du skurar golvet med för mycket vatten så åker det ner mellan bitarna och det materialet suger upp vattnet och sväller och så ser det ut sådär.
Ska du våttorka laminatgolv ska du inte använda klassisk golvmopp utan använda en lätt fuktad svep istället.
Golvet kommer aldrig återgå när det en gång blivit sådär.
Otroligt att du fick pengar tillbaka av butiken :crysmile:
Köp träparkett eller limma alla fogar med vattentåligt lim t.ex klass D3 vid nästa golvbyte

• Gilla
Bästerortarn och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.