Det hade kommit vatten på golvet vilket jag inte märkt under en stund.
Det har svällt lite. Som en bula på 3 skivor, relaterade till de skarvar som är där.
lade papper och vikt ovanpå under natten men kanske ser sämre ut nu, kanske stängde in fukten istället?
Vilketsom så undrar jag om det är kört och att jag bör låta det vara än riskera skada ytskiktet.
Eller om jag ska strö mjöl eller något sugande över.
Tips`?
Det har svällt lite. Som en bula på 3 skivor, relaterade till de skarvar som är där.
lade papper och vikt ovanpå under natten men kanske ser sämre ut nu, kanske stängde in fukten istället?
Vilketsom så undrar jag om det är kört och att jag bör låta det vara än riskera skada ytskiktet.
Eller om jag ska strö mjöl eller något sugande över.
Tips`?
Du får låta det orka ordentligt och se om det drar ihop sig. Tyvärr brukar dock lamineringen släppa och då är det sen bara att byta parketten. Förhoppningsvis kan du hitta likadan eller kanske har någon reserv.
Är det skarvarna bara som sticker upp lite kan det gå att slipa ner sen efter det är ordentligt torrt...
//Anders
Är det skarvarna bara som sticker upp lite kan det gå att slipa ner sen efter det är ordentligt torrt...
//Anders
Det är såklart specialmotiv laminat, fast och andra sidan till min fördel för kan ju kanske slipa och be en målare måla i liknande kulörer. (lånad bild)
Ifall inte bulan blir större så är det inget man egentligen ser eller något som grabbartag om sockarna.
Får jag dessutom en bredare säng eller någon festlig matta ovanpå så är det ju inga problem.
(hade en mugg vatten intill sängen då luften varit så torr)
Fast hoppades ju på full återställning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ifall inte bulan blir större så är det inget man egentligen ser eller något som grabbartag om sockarna.
Får jag dessutom en bredare säng eller någon festlig matta ovanpå så är det ju inga problem.
(hade en mugg vatten intill sängen då luften varit så torr)
Fast hoppades ju på full återställning.
Klicka här för att svara