1 490 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Laminat på laminat?
Tänker lägga nytt laminatgolv i huset. Betongplatta med golvvärme
Ca 140 kvm.
Helst vill jag lägga det på det befintliga "laminat" golvet. Plankorna är 7 mm tjocka. Både dom gamla som nya.
Ursprungligen har det läggat trestavsbokgolv på 16 mm som vi slängde bort.
Genom att lägga laminat på laminat, får jag 15mm med lumppapp. Närmare dörrkarmarna som är lite uppe i luften just nu.
Vad tycker ni?
Ca 140 kvm.
Helst vill jag lägga det på det befintliga "laminat" golvet. Plankorna är 7 mm tjocka. Både dom gamla som nya.
Ursprungligen har det läggat trestavsbokgolv på 16 mm som vi slängde bort.
Genom att lägga laminat på laminat, får jag 15mm med lumppapp. Närmare dörrkarmarna som är lite uppe i luften just nu.
Vad tycker ni?
Duttarmajster
Renoverare
· Stockholm
· 170 inlägg
Duttarmajster
Renoverare
- Stockholm
- 170 inlägg
Förstår inte riktigt, hade ni tidigare 16mm trestavsbokgolv som ni rev ut och ersatte nyligen med 7mm laminat som ni nu tycker är för "lågt"?
Med dörrkarmar menar du både tröskel och foder? Är det bara fodret skulle jag byta det istället.
Med dörrkarmar menar du både tröskel och foder? Är det bara fodret skulle jag byta det istället.
Det var ju tråkigt att ni slängde bort ett exklusivt och dyrt bokgolv istället för att slipa det.
Men ja, det går bra att lägga ett lager till ovanpå och få rätt höjd. Dock låter det fånigt att göra det om syftet bara är att få upp höjden, eftersom värmeledningen då också blir sämre. Sätt en list istället.
Men ja, det går bra att lägga ett lager till ovanpå och få rätt höjd. Dock låter det fånigt att göra det om syftet bara är att få upp höjden, eftersom värmeledningen då också blir sämre. Sätt en list istället.
Vid renoveringen flyttades på innerväggar. Därför revs det bort.Duttarmajster skrev:
Det "nya" laminatet gillar vi inte längre.
Klicka här för att svara