skall lägga beg pannplåt ( med rilla) på ett förrådstak . Det är ett oisolerat råsponttak med undelagspapp nu och frågan är om man skall lägga läkt under eller bara "plask på "?
Någongång i framtiden kan man ju tänka sig att isoleara under - vem vet .

Hur gör man med gamla spikhål om man inte kan spika i dem ?

Det blir ca 30cm skarv/överlapp på övre/ndere plåten ( ej fullängd ) - hur spikar man genom båda - hårt ? förborrar ?
 
Redigerat:
Finns det hål i plåten som du inte kan spika/skruva i så går det att sätta nitar i dem. Finns stora nitar om hålen är stora.
 
ingen dum ide ...
 
se till att det är trycktäta nit annars läcker det ändå.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.