4 938 läst ·
3 svar
5k läst
3 svar
läkt under pannplåt??
skall lägga beg pannplåt ( med rilla) på ett förrådstak . Det är ett oisolerat råsponttak med undelagspapp nu och frågan är om man skall lägga läkt under eller bara "plask på "?
Någongång i framtiden kan man ju tänka sig att isoleara under - vem vet .
Hur gör man med gamla spikhål om man inte kan spika i dem ?
Det blir ca 30cm skarv/överlapp på övre/ndere plåten ( ej fullängd ) - hur spikar man genom båda - hårt ? förborrar ?
Någongång i framtiden kan man ju tänka sig att isoleara under - vem vet .
Hur gör man med gamla spikhål om man inte kan spika i dem ?
Det blir ca 30cm skarv/överlapp på övre/ndere plåten ( ej fullängd ) - hur spikar man genom båda - hårt ? förborrar ?
Redigerat:
se till att det är trycktäta nit annars läcker det ändå.
Klicka här för att svara