Jag tror du ska se det positivt, du har betalat lite mer än vad du hade fått göra för ett planerat jobb men med lite otur så kunde det blivit betydligt mycket dyrare.

Valmöjligheterna är ju rätt begränsade i sådana lägen :)

Redigerat:
  • Gilla
bjoar564 och 1 till
  • Laddar…
Jo, det är ju så 😊

Janne skrev:
hade tyvärr missat att röret var så dåligt. Det hade rostat på baksidan mot väggen. Blev lite bråttom.
För nyfikenheten skull....
Hur dåligt var egentligen röret? Var det helt av? Eller ett litet, litet hål ? eller hål som en 5-öring ...?

Med bakgrund i handelsflottan så ser jag inga problem med en liten läcka (till skillnad på om röret var helt av) . Om ni visste hur många fartyg och hur många lappade rör som seglar omkring på världshaven så skulle ni aldrig våga stiga ombord på ett fartyg äldre än 2 år.

Det mesta går att lappa med slangklämmor och en gummibit. :D

Men, men TS såg till att det blev ordentligt gjort med en gång. Det tycker jag han ska vara d-ligt nöjd med och inte i efterhand gräma sig över hög kostnad.

• Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Det var inget hål som man såg med blotta ögat, men det var liksom fuktigt på ytan, så det känns som det var nära.
Kanske hade klarat sig 10 år till oxå, vem vet.. vågade iaf inte ta risken.

Janne79 skrev:
Det var inget hål som man såg med blotta ögat, men det var liksom fuktigt på ytan, så det känns som det var nära.
Kanske hade klarat sig 10 år till oxå, vem vet.. vågade iaf inte ta risken.
För framtida läckage;

Ett sätt att tillfälligt förstärka ett rör, såsom du beskriver läckan, är att bygga en form runt om och göra en s.k cementkista (beprövat i handelsflottan).
Blanda cement och vattenglas. Härdar snabbt och förstärker röret. Behålls inte för alltid men så pass lång tid så du får andrum att ta in offerter ( eller som vi gjorde till sjöss- kom in till varvsdocka efter 1 eller 2 år) :)

• Gilla
Janne79
  • Laddar…
Tack för tipset 😊

Före eller efter RoT avdrag ?

misstänker att det är värt en del för dig att dom kom påven gång

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.