Är klara med golv läggningen. Klickgolv av sämre kvalité, rusta. Min man sågade fint vid dörrposten. Men jag upptäckte sedan att golvet rest sig och jag räknade ut för att det är för hårt tryck mot där han sågat då det inte är någon rörelsemån. Jag vill helst ta upp golvet och såga i karmen för att få in golvet under, men vi är av olika åsikter. Vad annars att göra?
Golvet är ju inte så dyrt så skulle någon bräda gå åt skogen så kan man ju köpa ett paket golv till…. Så tänker jag. Det är ett klickgolv. Någon som tycker något?

• Klickgolv syns rest vid dörrkarm, med minimal rörelsemån, vilket orsakar tryck och potentiella problem med golvets läggning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hand pekar på nylagt klickgolv som rest sig vid dörrposten. Tecken på fel i installationen, saknar rörelsemån. Diskuteras eventuell åtgärd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Med en japansåg bör det gå att såga lite i golvet där det ligger.

En fein såg eller Japan såg hade jag tagit å tagit ur golvet . Annars karm om du orkar skuva golvet från andra vägen in under karmen

Bästa svaret

Kattuna99 Kattuna99 skrev:
Är klara med golv läggningen. Klickgolv av sämre kvalité, rusta. Min man sågade fint vid dörrposten. Men jag upptäckte sedan att golvet rest sig och jag räknade ut för att det är för hårt tryck mot där han sågat då det inte är någon rörelsemån. Jag vill helst ta upp golvet och såga i karmen för att få in golvet under, men vi är av olika åsikter. Vad annars att göra?
Golvet är ju inte så dyrt så skulle någon bräda gå åt skogen så kan man ju köpa ett paket golv till…. Så tänker jag. Det är ett klickgolv. Någon som tycker något?
Hej, köp en multimaskin så kan ni såga karm/golv på plats utan att riva upp golvet, den är nästan oumbärlig vid hus/lägenhetsrenovering är, maskin med sladd är billigare och många gånger smidigare att använda, jag har både batteri och sladdmaskin och jag använder sladdmaskinen mest, batteriet är tungt och i vägen när det är trångt där man ska såga. Obs viktigt med kvalitets blad.

Tack för hjälpen. Köpte en multimaskin. Kom inte riktigt åt, så nu när maken var iväg drog jag upp en bit på golvet för att komma åt. Blev bra.upptäckte dock att det var biten i skarven på golvet som saknade en del av klickdelen så därför satt den inte fast och därför lyfte. Sorterade bort den delen och även annan bit golv med skada. Men nu är allt på plats. Frågan är om jag bör göra likadant på andra sidan? Nu är mitt golv slut, men kanske kan hitta nån skarvbit som passar.
Tack för svar. Multiverktyg var verkligen superbra!!!

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.