Vi fick allt trägolv till vårt hus levererat förra veckan.
Det är ett golv från Kährs.
Grejen är att det kommer nog inte att bli inlagt i huset förrän fram i oktober. Nu ligger det i sin orginalförpackning, givetvis under tak, men i ett ouppvärmt uthus. Kommer det att ta skada av det ?
Suger det i sig fukt ? ??? /
 
Är förpackningarnas omslagplast utan skador så går det lagra, lägg paketen platt bara. Är det mycket fuktigt i huset så bör det nog undvikas.
Trä suger åt sig fukt, därför måste paketen vara ordentligt inplastade.
 
Vi har resterna från vårt trägolv i vårt tämligen fuktiga garage. Vi får väl se om det går att lägga in i hallen sedan. Trägolv tar ju så oändligt med plats alternativet är väl nästan att hyra in sig på Shurguards längsta förråd!
 
mgb62 skrev:
Kommer det att ta skada av det ?
Kolla med tillverkaren, hur dom rekommenderar att det ska förvaras. ;)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.