Hej!
I vår nya bostadsrätt finns lite hål i kaklet i duschen.
Verkar lagat med nån silikonmassa eller gummi eller nåt. Är detta ok tror ni? Bör vi ta hit en besiktningsman? Så vi inte får fuktskador tänkte jag… Vi är totalt okunniga på sånt här.
 
  • Kakel i dusch med hål lagade med silikonmassa, mögel runt skadan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kakel i dusch med hål lagade med silikon och synlig mögelbildning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser riktigt lagat ut efter förutsättningarna. PS. Kaklet är inte tätskiktet, det sitter under kaklet.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Ser riktigt lagat ut efter förutsättningarna. PS. Kaklet är inte tätskiktet, det sitter under kaklet.
Åh tack för svar! Va glad jag blir, att det ser ok ut. Vi vill göra om badrummet så småningom (om nåt år) men då är det kanske ingen panik då :)
 
Gissar även att hålen inte sitter precis nere vid golvet så oavsett skulle det vara långsökt att få en fuktskada högt upp på en vägg, även i duschen.
 
Jasså, Toppen! Tack snälla för info.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.