Hej.

Vi ska bygga ett litet hus (poolhus) med teknikrum och duschrum. Byggytan är 6x2,5m och taklutningen har blivit 10 cm/m. Har hela resan varit inne på papptak, men det skulle kännas bättre med plåttak (lägga papp på den mest utsatta delen på huset, taket, känns konstigt).

Huset är isolerat, platta på mark med golvvärme.

Öppen för input, förslag, råd och idéer.

Ha en skön kväll
Henrik

Rickard.
Ehm... Ett riktigt svetsat papptak är ett riktigt bra alternativ. Själv tycker jag kristallsvart gör att det ser lite "dyrare".

Men 10cm/m är just under 6° graders lutning om jag inte minns fel och en dubbelfalsad bandtäckning fungerar bra då.

Tack för svaret. Ser att både Byggmax och Hornbach har papptak som klarar ner till 3 grader. Blir nog ett sådant.

Ha en bra dag
Henrik

Rickard.
Det var absolut inte det jag menade ;) Men helt klart förståeligt. Kan jag få rekomendera en sak till så är det att ringa till en takläggningsfirma och ta en "offert" på jobbet och jämför med totalpriset på att göra det själv (med plåtar, klister, skruv, papp).

Om du hittar en som vill göra jobbet så är nog inte prisskillnaden så stor som man kan tro. Och då får du bättre tak som håller längre ;)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.