Hej!
Jag har installerat golvvärme på bottenplan med halv källare under och platta på resterande. Enligt instruktion och anvisningar (enligt golvbranschen riktlinjer) har jag sedan lagt en ångspärr, grålumpapp och parkettgolv. Men jag hittar inte någonstans hur ångspärren "ansluts" mot vägg. Slutar den, likt golvet, intill väggen? Eller bör den löpa upp längst väggen och lägga sig bakom golvsockeln? Eftersom inga större fuktmängder bör finnas i bjälklaget har jag inte planerat för att använda mig av ventilerande socklar. I bjälklaget finns kutterspån.
Tack på förhand.