19 378 läst ·
50 svar
19k läst
50 svar
Lägga vattenburen golvvärme mha gipsmetoden "Optiheat"
Själv skulle jag inte använda denna metod. Ganska stor skillnad på det och flyta in det eller lägga spårade skivor med plåtar. Ska du ha 12 rör får du nog ha 2 slingor. Klarar sig med 1 slinga vid 16 och uppåt.
Golvvärmerör dim. 16 mm: Max längd för golvvärmeslingan är 90 m, vilket motsvarar 15 - 20 m2
Golvvärmerör dim. 12 mm: Max längd för golvvärmeslingan är 70 m, vilket motsvarar ca 10 m2
Golvvärmerör dim. 16 mm: Max längd för golvvärmeslingan är 90 m, vilket motsvarar 15 - 20 m2
Golvvärmerör dim. 12 mm: Max längd för golvvärmeslingan är 70 m, vilket motsvarar ca 10 m2
Återkoppling...
Ingen golvvärme blev det. Fullkomligt bortkastade pengar skulle det vara, iaf på ovanvåningen. De gamla radiatorerna gör sitt jobb fint och källaren värmer upp bjälklaget så golvet är aldrig kallt.
Men i källaren däremot, men då behöver jag ta upp plattan, byta isolering och gjuta nytt.. Ett projekt för framtiden, far far away
Ingen golvvärme blev det. Fullkomligt bortkastade pengar skulle det vara, iaf på ovanvåningen. De gamla radiatorerna gör sitt jobb fint och källaren värmer upp bjälklaget så golvet är aldrig kallt.
Men i källaren däremot, men då behöver jag ta upp plattan, byta isolering och gjuta nytt.. Ett projekt för framtiden, far far away
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vågar man lägga in vattenburen golvvärme i badrum efter vattenskada?
Badrum -
Lägga vattenburen golvvärme i hus med betongplatta?
Golv -
Kan man lägga vattenburen golvvärme på platta isolerad med lecakulor?
Byggmaterial & Byggteknik -
Lägga vattenburen golvvärme i bostadsrätt?
Värme allmänt -
Lägga golv på golv med vattenburen golvvärme?
Golv