J JanneMo skrev:
Hej!

Det gick hyfsat. Jag använde dock en för klen fjäder som inte höll ned golvet, se till att det blir en kraftig fjäder om skall göra så.
Ahaa, jag har kontaktat sågen vi köpte golvet ifrån för att se om de kan hjälpa oss tillverka en lös fjäder.
Men då körde du iaf på den metoden, Känns som det vore det bästa alternativet.

Jag gjorde ett i princip exakt likadant golv, fast med klickgolv, med en skarv i öppningen (golvet var för långt för att lägga i ett stycke).

Jag börjarde i det som är hall i skissen, och byggde mig neråt till öppningen. När jag kom till öppningen så kapade jag alla brädor vid skarven, och sparade snuttarna. När hallen var klar, så började jag med det som i skissen är kök. Jag började då med att mäta in, så att skarvarna skulle matcha upp, kapade översta brädan så att det stämde, och byggde ovanifrån. När jag kom till skarven så plockade jag fram alla snuttarna, och lade dem så att det ser ut om om varje bräda fortsätter genom skarven.

När det var klart satte jag en alu-list över skarven.

Var beredd på att det kan röra sig lite. Jag fick plocka loss listen igen, och borrade 25 mm hål vid varje skruv, så att det finns utrymme för golvet att röra sig lite. Tidigare hade jag bara 10 mm skarv, och det räckte inte.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.