2 064 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Lägga spån-skiva i badrum
Jag ska lägga 22mm spånskiva på golvet i bad rummet. Jag undrar nu hur det ska vara när man tar upp vatten rören till tvättstället. Jag ska ha en komod. Rören ligger nu i reglarna i golvet, det är glasfiber rör. Jag ska nu ha upp den igenom spån skivan. Är det bara att ta upp dem eller är det nått speciellt mått som dom ska vara på. Jag trodde att dom skulle gå bakom avlopps röret till komoden men det för inte plats. Och så undrar jag hur man ska göra med golvbrunnen till badkaret. Ska man fästa den i spånskivan eller i gipset (ska ha 13mm golvgips ovanpå spånskivan) eller ska den ligga under?
MVH Abel
MVH Abel
Jag ställde samma fråga angående golvbrunnen men fick tyvärr inga svar. Då tog jag istället och tog bort plastlocket till golvbrunnen och se, där fanns en instruktion! (Gäller för ny ej tidigare monterad brunn) Du ska fästa brunnen i bjälklaget. Då kommer överkanten på brunnen ungefär i nivå med spånskivan. För att kompensera för gips och klinker eller matta får man sätta i ett förlängningsrör. PÅ detta monterar man sedan den del av golvbrunnen som syns.
Klicka här för att svara