Har börjat slita upp en gammal parkett från tidigt 60-tal och ser att det är grus/sand under. Mycket märkligt då det är betong under alla andra golv i lägenheten. Den gamla parketten har spikats i reglar, mitt nya golv är klick. Funderar på om jag kanske ska avbryta och lägga nya golvet över nya eller om det kanske går att lägga en spånskiva över gruset, eller kommer det kanske svikta då?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 126 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 126 inlägg
Vårt parkettgolv är lagt ovanpå det ursprungliga 60-talsgolvet, som är dels parkett på sand och dels plastplattor på träskiva på sand (tror jag), och det är plastfolie direkt ovanpå sanden. Sanden ljuddämpar mycket bra.
Klicka här för att svara
