Har börjat slita upp en gammal parkett från tidigt 60-tal och ser att det är grus/sand under. Mycket märkligt då det är betong under alla andra golv i lägenheten. Den gamla parketten har spikats i reglar, mitt nya golv är klick. Funderar på om jag kanske ska avbryta och lägga nya golvet över nya eller om det kanske går att lägga en spånskiva över gruset, eller kommer det kanske svikta då?
 
  • Upprivet gammalt parkettgolv från 60-talet med synligt grusunderlag och träreglar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S
Jag hade lagt det nya golvet över det gamla. Det där blir svårt att få iordning på annars...!
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
Vårt parkettgolv är lagt ovanpå det ursprungliga 60-talsgolvet, som är dels parkett på sand och dels plastplattor på träskiva på sand (tror jag), och det är plastfolie direkt ovanpå sanden. Sanden ljuddämpar mycket bra.
 
@gurra_77 Hej! La ni golvet på den gamla parketten? Blev det bra?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.