D Daniel 109 skrev:
Ett gammalt spikat golv ligger inte stumt mot reglarna. Skruv behåller sitt tryck även över tid. Eller har du någon annan erfarenhet? Jag ser dock inget problem med visst knarr.
Så det kommer ej knarra extremt längre då ? Så använda skruv och skruva ner mot bjälken ?

D Daniel 109 skrev:
Ett gammalt spikat golv ligger inte stumt mot reglarna. Skruv behåller sitt tryck även över tid. Eller har du någon annan erfarenhet? Jag ser dock inget problem med visst knarr.
Så det kommer ej knarra extremt längre då ? Så använda skruv och skruva ner mot bjälken ?
T Tompafix skrev:
Knarrar det överallt eller bara på vissa ställen? Har man otur så kan det vara själva bjälklaget som knarrar.
Om det är enstaka bräda som knarrar kan det räcka med att dra ner några skruvar genom golvet ner i golvbjälkarna.
Men det förutsätter ju också att nuvarande trägolv är jämt så att det uppfyller kraven för planhet för det nya golvet. Annars kan det nya golvet börja knarra det också.
om det är bjälklaget ? Vad får
Man göra då är det kört då

Jag har ingen erfarenhet av att knarr kommer tillbaka. Men jag vet att jag blev av med mycket knarr där jag skruvade golvet.

Det är inte alltid det knarrar över en bjälke. Brädorna kan flexa mellan på bjälkarna och knarra. Då blir det svårare att åtgärda.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.