Hej,
Jag håller på att renovera min bostadsrätt i ett gammalt fint hus från 1850 talet. Jag började med att riva ner 2 väggar för att få ett större vardagsrum och skall nu lägga ett nytt golv i det "nya" rummet. Saken är den att man tidigare lagt golv på golv för att slippa ta itu med att undergolvet lutar lite, dvs att i ett av rummen ligger endast ett parkettgolv direkt på det gamla undergolvet. I övriga rum ligger golvmatta över perkettgolv + nytt under golv etc. Allt detta betyder att höjdskillnaden på de olika golven är ca 50mm, därtill skall tilläggas att golvet som sagt lutar lite på den delen där det ligger endast parkett. Vad tycker ni jag skall göra? skall jag A) Ta ut alla golv och lägga nytt golv direkt på det gamla undergolvet? B) Riva ut alla gamla golv och lägga ny läkt och nytt undergolv i rät "vinkel"? C) Riva ut de golv som ligger över den gamla parketten och försöka lägga golvet därpå?
Vore kul att höra era synpunkter. För tillfället är jag nog inne på att riva ut alltihopa och lägga ny "ram att buygga på, men det innebär ju massa arbete, tacksam för tipps.
Nybörjare