Ja det stämmer att det finns ingångar till både hus och garage, till hus via trappsteg och till garage utan trappsteg. Ja om jag låter det gå till vänster så går det mot grannens grund. Sen dessutom måste jag ändå gången gå neråt. Vad tror dom två olika nivåer med kantsten mellan, bakom garaget neråt mot gräsmatta och resterande uppifrån neråt( då blir de nivåskillnad i mitten? Är de något?

Ajaj mot grannens grund, inte bra, han kommer nog inte att gilla det. Men så är det när ett område konkurerar med gamla stan. Tätt mellan husen. Der bästa är kanske att leda bort vattnet, om det går, hur är det med stupen, går dom ner i markrör. kan gå att koppla på rör i mark , garagets högra övre hörn på teckningen går något stup ner där. Har infart själv och lagt en ränna som kopplats med rör till stupen. Enda nackdelen är att om inte fallet blir någotsånär brant så kan det frysa i rännan. Alla sätt bra, bara det fungerar

Ja mina stup går ner rakt ner i marken. Men idag så går ju lutningen uppifrån ner med lite sättningar här och där.. Det känns ju som enklaste varianten att göra så igen.. kanske skippa bakom garaget? Ha gräsmatta där oxå. Så blir det gången neråt bara mellan garage och huset.. det borde väl funka?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.