Jag har ett par väggar som är täckta med asfaboard och påspikade stående läkt. Det känns lockande att snygga till fasaden genom att helt sonika spika på liggande panel på läkten. Nu är det så att asfaboarden i alla nederkanter ser lite murken och uppfrätt ut. Dels längst ner mot grunden, och dels precis ovanför fönstren. Är det riskabelt att spika på ny panel ovanpå det (det blir ju i alla fall en luftspalt på ett par cm i och med att det sitter läkt på)? Att riva asfaboarden först känns inte så kul. Borde man ändå göra det?