Vi skal lägga ett nytt golv i ett f.d. uterum som num är en del av vardagsrummet. Hur gör vi ?
1. Gräver en krypgrund, kan bli max 50 cm djup. singel underst sen plastfolie som fuktspärr, o.s.v.
2. Singel,plastfolie som fukspärr, isolering 100mm frigolit, syllar av metall eller lecablock, ytterligare 100mm isolering mellan syllarna, asfaltsboard, Platon matta, sen spånskiva + trägolv eller bara flytande trägolv på Platonmatan.
Hur gör vi ?
Tacksam för alla råd.
Erik Nordberg