Har glasat in en veranda på 6 m2 och tänker lägga klinker på golvet som är ett bjälklag med 195 mm isolering, 22 mm spånskiva på detta. Tänker även lägga på ett golvgips 12,5 mm. Min fråga är. Eftersom utrymmet inte ska vara uppvärmt så undrar jag vilken typ av fästmassa jag ska använda till klinkerna?
 
I princip vilket fix som helst....spelar ingen roll om det är ouppvärmt utrymme.
Men ett flexfix av bättre kvalitet kan jag rek.
Och du vet att golvgipsen ska limmas mot spånet!?
 
Det finns fix som är för utebruk, ta det, då är du säker.
 
Det finns även klinker som uttryckligen är frostsäkra och de som inte uttryckligen är det. För att vara säker skulle jag välja en klinker som uttryckligen är frostsäker även om det säkert kan fungera med annan på en torr inglasad veranda.
 
J Jörgen Ö skrev:
I princip vilket fix som helst....spelar ingen roll om det är ouppvärmt utrymme.
Men ett flexfix av bättre kvalitet kan jag rek.
Och du vet att golvgipsen ska limmas mot spånet!?
Tack jörgen,
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.