smurfen72 skrev:
kapa fodren i nerkant men en multimaster fixar det enkelt
Nimajneb skrev:
Japansåg o ett stämjärn fixade fodren innan Multimaskinerna kom.
Fast här pratar vi väl om närmare 25 lpm list. Tanken på att fixa det med vare sig multiverktyg eller japansåg får mig att fundera på att somna om igen... :x

Det är endast dörr fodren som ska kapas golv sockeln flyttas upp motsvarande tjockleken på golvet eller om tjockleken på sockeln är lika som bröstningen kan den lämnas kvar och en ny sockel monteras utanpå men det såg inte ut som dom var lika tjocka.

Jag har svårt att förstå hur det egentligen ser ut. På första bilden i första inlägget ser det ut som panelen "står" (konstigt) ovanpå golvlisten. På andra bilden i första inlägget ser det normalt ut, dvs listen utanpå panelen.

Har jag problem med "bildförståelsen" eller visar bilderna olika delar av rummet?

AndreasOlsson skrev:
hur gör man då när man kommer till motsatt vägg? går ju inte att vika ner golvet som vanligt.
Man får se till att få en skarv mitt i dörrhålet. Då kan man skjuta in brädan åt ena hållet (lite för långt), sen i med den andra och skjut tillbaka den första. Har man krångliga rumsformer får man planera noga.

M
Varför inte använda multiverktyget som föreslagits redan i tråden? Jag har använt en sån här många gånger med utmärkt resultat. Sätt i trä-sågen/klingan och kapa nere vid golvet.

8872737275934.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.