20 543 läst ·
21 svar
21k läst
21 svar
Lägga klickgolv baklänges svårt? Snabba ryck =)
Förstår ärligt talat inte problemet men det är kanske inte samma sorts golv jag själv lagt.
Om man lyfter upp den ena änden eller den andra bör kvitta?
Oavsett vad så tycker jag det blir bäst med hela längder och sen klicka ner hela längden på en gång istället för att fula ihop kortsidorna med våld.
Om man lyfter upp den ena änden eller den andra bör kvitta?
Oavsett vad så tycker jag det blir bäst med hela längder och sen klicka ner hela längden på en gång istället för att fula ihop kortsidorna med våld.
Det blir en smal bit genom dörröppningen och stora ytor golv på båda sidorna om dörren. Eftersom de stora ytorna ger hög friktion kan det bli stora krafter att hantera för den smala biten genom dörren när golvet expanderar och krymper. Detta kan alltså ge höga spänningar, vilket ökar risken att golvet förstörs.Alfredo skrev:
Ungefär som om man tar ett A4-papper och klipper det mitt itu, men inte riktigt hela vägen, utan man lämnar en liten "dörröppning". Ganska lätt att förstöra delen som håller ihop pappersbitarna om man ruckar lite på dem.
Redigerat:
Tack! Det låter ju klart vettigt. Då har man lärt sig något nytt.mulpac skrev:Det blir en smal bit genom dörröppningen och stora ytor golv på båda sidorna om dörren. Eftersom de stora ytorna ger hög friktion kan det bli stora krafter att hantera för den smala biten genom dörren när golvet expanderar och krymper. Detta kan alltså ge höga spänningar, vilket ökar risken att golvet förstörs.
ACME skrev:
Men du väl förhoppningsvis inte stannat kvar alla dessa år, på samma ställe?
Nej, men jag hade förhoppningsvis fått åka tillbaka om någon av mina läggningar inte höll, och jag är kanske inte den enda som lägger golv i det här landet. Ett och ett annat golv har jag stött på som andra har lagt utan skarv i dörrhålen..cecar33 skrev:
Jag tror inte heller att det är ett stort problem i praktiken. Så jag tror att TS kommer att ha ett fint golv under lång tid framöver.ACME skrev:
Klicka här för att svara