Hej,
Jag är nybörjare och bygger en Friggebod. Friggeboden har sadeltak och jag vill att de reglar som finns på insidan ska synas så att själva brytningen av taket syns. Hur gör jag när jag spikar upp taket som är av råspont. Har försökt lista ut men lyckas inte.
Tacksam förhjälp.
 
Tomture61
J Jerusalem 10 skrev:
Hej,
Jag är nybörjare och bygger en Friggebod. Friggeboden har sadeltak och jag vill att de reglar som finns på insidan ska synas så att själva brytningen av taket syns. Hur gör jag när jag spikar upp taket som är av råspont. Har försökt lista ut men lyckas inte.
Tacksam förhjälp.
Ska friggeboden värmas upp / ventileras ?
 
Isoleras och ha värme.
 
Tomture61
Mellan råspont och isolering borde du ha en luftspalt , på 20-30 mm .
Spika på trälister från sidan på överarmarna (takstolar) du kan även montera en mitt imellan överarmar , sedan dit med masonite .

Vet ej hur höga dina överarmar är , men du kan göra likadant till gipsskivorna .
Förutom att du monterar glespanel med cc 30 först .
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.