2 580 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Lägga innertak vid brutet tak
Hej,
Jag är nybörjare och bygger en Friggebod. Friggeboden har sadeltak och jag vill att de reglar som finns på insidan ska synas så att själva brytningen av taket syns. Hur gör jag när jag spikar upp taket som är av råspont. Har försökt lista ut men lyckas inte.
Tacksam förhjälp.
Jag är nybörjare och bygger en Friggebod. Friggeboden har sadeltak och jag vill att de reglar som finns på insidan ska synas så att själva brytningen av taket syns. Hur gör jag när jag spikar upp taket som är av råspont. Har försökt lista ut men lyckas inte.
Tacksam förhjälp.
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 198 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 198 inlägg
Ska friggeboden värmas upp / ventileras ?J Jerusalem 10 skrev:
Isoleras och ha värme.
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 198 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 198 inlägg
Mellan råspont och isolering borde du ha en luftspalt , på 20-30 mm .
Spika på trälister från sidan på överarmarna (takstolar) du kan även montera en mitt imellan överarmar , sedan dit med masonite .
Vet ej hur höga dina överarmar är , men du kan göra likadant till gipsskivorna .
Förutom att du monterar glespanel med cc 30 först .
Spika på trälister från sidan på överarmarna (takstolar) du kan även montera en mitt imellan överarmar , sedan dit med masonite .
Vet ej hur höga dina överarmar är , men du kan göra likadant till gipsskivorna .
Förutom att du monterar glespanel med cc 30 först .
Klicka här för att svara