Jag har köpt ett hus från hustillverkare med totalentreprenad, gjutning av platta ingår men ej övrigt markarbete. Det har jag tagit in offert på själv.

Hustillverkaren har sedan erbjudit att ta in den offert jag fått på markarbete i sin totalentreprenad mot ett påslag på 4%. Finns det någon hake med detta?

Jag tänker att fördelen är kanske något bättre sits om det blir något problem i framtiden, men något sämre möjligheter att påverka arbetet nu. Någon som har erfarenhet?
 
Lukas1 skrev:
Jag har köpt ett hus från hustillverkare med totalentreprenad, gjutning av platta ingår men ej övrigt markarbete. Det har jag tagit in offert på själv.

Hustillverkaren har sedan erbjudit att ta in den offert jag fått på markarbete i sin totalentreprenad mot ett påslag på 4%. Finns det någon hake med detta?

Jag tänker att fördelen är kanske något bättre sits om det blir något problem i framtiden, men något sämre möjligheter att påverka arbetet nu. Någon som har erfarenhet?
Vad är det för belopp på offerten?
 
300 tkr
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.