Hej

Har en fråga på nedan bild då jag är i en argumentation med mina byggare. Jag hävdar att de hål som de gjort för rören är för stora för att på ett snyggt sätt fylla med ngn massa men han hävdar att det är ok

Intressant att höra vad ni säger och hur man gör det på rätt sätt

• Vägg med överdimensionerade hål runt rörledningar med synlig isolering och blått samt gult tejp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
För stora eller inte.
Spontant ser det ju iaf jävligt kladdigt sågat ut (lite stick här och där) så ingen snickare som har någon större yrkesstolthet i vad den pysslar med om dagarna iaf.

Svårt fall med alla rören så tätt och så nära väggen.

Tror det bästa utifrån läget är att borra/såga till en ”täckbit” av samma träslag som golvet. Biten ska vara stor nog att täcka hela området. Borra för rören med borr typ 3 mm större än varje rör i rätt position. Dela klossen i två genom hålen på strategiskt valda ställen så att du kan trä in ena halvan bakifrån och andra halvan framifrån runt rören. Limma ihop.

• Gilla
toolman77
  • Laddar…
SSSS
Du kan ju fråga byggarna varför det är 3mm frigång mot röret högst upp och 10mm mot det som är längs ner...

Nä, utsågningen va ju ingen höjdare men det va fasiken inte rörjobbet heller. Varför är det draget med prisol där?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.