6 769 läst ·
6 svar
7k läst
6 svar
Lägga golv i förrådet
Hej!
Har ett förråd i anslutning till min carport där golvet behöver en uppfräschning.
Ligger obehandlad råspont på golvet och det har blivit missfärgat av vatten och gräsklipp m.m och är allmänt slitet.
Har enbart låg värme för att hålla det frostfritt. Det är inte alltför bra isolerat.
Vore tacksam för tips på vad man kan göra för att få ett tåligt och snyggt golv
//Kent
Har ett förråd i anslutning till min carport där golvet behöver en uppfräschning.
Ligger obehandlad råspont på golvet och det har blivit missfärgat av vatten och gräsklipp m.m och är allmänt slitet.
Har enbart låg värme för att hålla det frostfritt. Det är inte alltför bra isolerat.
Vore tacksam för tips på vad man kan göra för att få ett tåligt och snyggt golv
//Kent
Medlem
· Blekinge
· 12 296 inlägg
Du kommer även i fortsättningen ha vattenpölar och gräsklipp där. Golvet måste då vara vattenavstötande. Klinker, plast eller behandlat trä. Trä kan behandlas med olja eller vax men det fördröjer bara slitaget.
Jag skulle skura rent nu och acceptera att golvet i ett uteförråd ser slitet ut.
OT: Varför vill du hålla det frostfritt?
Jag skulle skura rent nu och acceptera att golvet i ett uteförråd ser slitet ut.
Du kan inte ta bort trägolvet och gjuta en platta eller lägga betongplattor istället?
När jag byggde min friggebod så valde jag betongplattor just för att få ett skittråkigt golv för gräsklippare m.m.
När jag byggde min friggebod så valde jag betongplattor just för att få ett skittråkigt golv för gräsklippare m.m.
Anledningen till att jag håller det frostfritt är främst att jag förvarar en del vattenbaserad färg.T Thomas_Blekinge skrev:Du kommer även i fortsättningen ha vattenpölar och gräsklipp där. Golvet måste då vara vattenavstötande. Klinker, plast eller behandlat trä. Trä kan behandlas med olja eller vax men det fördröjer bara slitaget.
Klicka här för att svara