2 498 läst ·
7 svar
2k läst
7 svar
Lägga gatstenar i asfalt? Blir det bra?
Vi funderar lägga asfalt på parkeringen i fritidshuset men jag tycker att ett helt asfaltområde blir fult. Vi har stora gatstenar som jag skulle vilja lägga två rader av ”i” asfalten så att det bryter upp det svarta lite. Vill alltså inte ha problem med ogräs utan ha ”tätt”. Någon som gjort detta? Blir det bra?
Produkter som diskuteras: "ogräs"
Ogräsrensare Sweeder
Ergonomisk ogräsrensare
79 kr inkl moms
Läs mer
Har lagt 2 rader gatsten på parkeringen och därefter grusat resten. Blev väldigt fint och praktiskt att inte köra i gruset. Låter inget vidare att asfaltera. La stenen tätt och sen sand i springorna. Asfaltering är dessutom överraskande dyrtS sepani skrev:Vi funderar lägga asfalt på parkeringen i fritidshuset men jag tycker att ett helt asfaltområde blir fult. Vi har stora gatstenar som jag skulle vilja lägga två rader av ”i” asfalten så att det bryter upp det svarta lite. Vill alltså inte ha problem med ogräs utan ha ”tätt”. Någon som gjort detta? Blir det bra?
Sant, men fördelen med asfalt är att det blir 100% ogräsfritt....D Dr Jumping Jack skrev:
Markduk underst och spruta lite Roundup när du ser ogräs. Har inte krävt spec mycket arbete.
Beror nog också på var du bor. Det låter som en riskkonstruktion om du bor där det fryser ordentligt på vintern....S sepani skrev:Vi funderar lägga asfalt på parkeringen i fritidshuset men jag tycker att ett helt asfaltområde blir fult. Vi har stora gatstenar som jag skulle vilja lägga två rader av ”i” asfalten så att det bryter upp det svarta lite. Vill alltså inte ha problem med ogräs utan ha ”tätt”. Någon som gjort detta? Blir det bra?
Asfalt bredvid sten verkar vara ett problem om man tittar på alla de övergångställen där de lägger marksten för att höja upp. Ofta sönderkörd asfalt och gropar. Nu är ju detta inte en höjdskillnad och mindre trafik men då vad jag vet så är ju asfalt mjukt och rör sig ganska mycket vilket en stensättning inte gör alls.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden