Ska snart flytta till en lägenhet där trappan redan har en mycket tunn nålfilt fastlimmad. Denna är dock mycket missfärgad och sliten så vi vill lägga ny filt.

Kan man limma den nya rakt på den gamla eller måste man riva bort den gamla och skrapa rent gammalt lim??
Har för mig att jag hört att det är en av de mest tidsödande aktiviteter man kan ge sig in på och vi har bra många andra grejer vi vill få fixat.

Hej syster :D

Som du vet undrar jag samma sak så jag puffar tråden lite...

Bara att riva bort och skraparent... tyvärr så finns det nog inga genvägar, vad jag vet iaf.

Men du kanske inte behöver skrapa så noga om du ska lägga dit en ny matta. Skillnad om man ska måla.
Jag drog bort våran slitna nålfiltsmatta och skrapade bort det värsta och det tog 2-3h max. La sen i en ny sisalliknande svart matta.

Kan uppdatera nu en bra tid efter att det gick alldeles utmärkt att limma ovanpå. Köpte en lite tjockare nålfilt i bra kvalitet och öste på med lim, sitter som en smäck!

S soff82 skrev:
Kan uppdatera nu en bra tid efter att det gick alldeles utmärkt att limma ovanpå. Köpte en lite tjockare nålfilt i bra kvalitet och öste på med lim, sitter som en smäck!
Hej! Verkar vara en gammal tråd, men tänkte chansa att fråga ändå :) vi är i samma situation nu och har tanken på att lägga en ny filt ovanpå vår gamla filt i trappan. Vad hade du för lim till detta? Samt har du något tips på hur man bäst skär till filten/mattan?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.