6 586 läst ·
5 svar
7k läst
5 svar
Lägga filt på befintlig filt i trappa?
Ska snart flytta till en lägenhet där trappan redan har en mycket tunn nålfilt fastlimmad. Denna är dock mycket missfärgad och sliten så vi vill lägga ny filt.
Kan man limma den nya rakt på den gamla eller måste man riva bort den gamla och skrapa rent gammalt lim??
Har för mig att jag hört att det är en av de mest tidsödande aktiviteter man kan ge sig in på och vi har bra många andra grejer vi vill få fixat.
Kan man limma den nya rakt på den gamla eller måste man riva bort den gamla och skrapa rent gammalt lim??
Har för mig att jag hört att det är en av de mest tidsödande aktiviteter man kan ge sig in på och vi har bra många andra grejer vi vill få fixat.
Hej syster 
Som du vet undrar jag samma sak så jag puffar tråden lite...
Som du vet undrar jag samma sak så jag puffar tråden lite...
Men du kanske inte behöver skrapa så noga om du ska lägga dit en ny matta. Skillnad om man ska måla.
Jag drog bort våran slitna nålfiltsmatta och skrapade bort det värsta och det tog 2-3h max. La sen i en ny sisalliknande svart matta.
Jag drog bort våran slitna nålfiltsmatta och skrapade bort det värsta och det tog 2-3h max. La sen i en ny sisalliknande svart matta.
Hej! Verkar vara en gammal tråd, men tänkte chansa att fråga ändåS soff82 skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Lägga laminat direkt ovanpå befintlig linoleum eller inte?
Golv -
Kan jag lägga nya bänkskivan mot den befintliga
Kök -
Lägga laminat över befintlig golvmatta?
Golv -
Kan man lägga till ett eluttag om befintlig installation ser ut såhär?
El -
Tips önskas! Hur lägga golv i ett befintligt skjul?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus