Tänk att ett Aprilskämt kunde spåra ur så pass mycket...

Keiller Keiller skrev:
Tänk att ett Aprilskämt kunde spåra ur så pass mycket...
Har väl en del att göra med att det ligger obehagligt nära en sanning om mupparna får fortsätta vara med och styra.
Och ett bra aprilskämt var det onekligen eftersom många gick på det!

Ot, påminner mig om ett aprilskämt i Falukuriren på 70-talet där Systembolaget i Falun sålde ut utgående sortiment till kraftigt rabatterade priser, vart kö utanför en stund...:rofl:

• Gilla
Keiller och 2 till
  • Laddar…
S
T toolman77 skrev:
Tvätta bilen får man väl ändå inte göra på garage uppfarten och det vore verkligen lämpligt med ett förbud mot bensinklippare i tätbebyggt område eller åtminstone skärpta bullerkrav. Det verkar som att alla grannar påminner varandra om hur kul det är med gräsklippning så att så fort en klippare startat dröjer det inte länge innan nästa går i gång.

Jag är för ett krav på elklippare!

Nu är det tyvärr första april så jag får nog lyssna på knattret en sommar till.
Elklippare fungerar alldeles utmärkt. Hyfsat tyst också.

S Stego1 skrev:
Den han har nu får honom att se retarderad ut, men det är han ju.
Och här har vi en person som uttalar sig respektfullt om sina medmänniskor.
Är det på samma sätt som ni uttrycker er om varandra inom familjen?

P
Ha gärna en eldriven klippare men kom inte och tvinga på alla andra som inte vill ha dessa såna..

De är tyvärr sämre för miljön oavsett vad man ger för argument i butiken...
Och inte är det sån hybris utanför städerna heller...

T tompaah7503 skrev:
Så, var på behovstrappan skulle du placera ditt behov av bensin?

[bild]
Tänkvärd pyramid. Nästan lika viktig som frukt-på-pizza-pyramiden.

När jag funderar på saken är faktiskt bensinen rätt viktig i alla delar av pyramiden, givet hobbys, intressen osv. Dock är det bara i en liten del av pyramidens övre delar där bensin inte redan idag kan ersättas av el.

P
Tänk också på att allt vi kan göra av olja kan vi göra av skogen i Sverige...

Även miljöbränsle... Som är förnybart

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Tänk också på att allt vi kan göra av olja kan vi göra av skogen i Sverige...
Även miljöbränsle... Som är förnybart
Finns inte skog så det räcker, tyvärr.
Läs https://www.slu.se/globalassets/ew/...rapport_skogen-racker-inte_20200915_vers2.pdf
Det kommer att krävas svåra avvägningar och beslut om hur skogen bäst ska användas. Oavsett om man gillar det eller inte så föreligger det en konflikt mellan att bruka skogen för att nå fossilfrihet, noll netto-utsläpp, nya arbetstillfällen etc., och att bevara skogen för att uppnå gynnsam bevarandestatus för alla våra växter och djur.

• Gilla
13th Marine
  • Laddar…
S
L lat skrev:
Och här har vi en person som uttalar sig respektfullt om sina medmänniskor.
Är det på samma sätt som ni uttrycker er om varandra inom familjen?
Jag uttrycker mig respektfullt om människor som förtjänar det. Personer som uppvisar en fundamental inkompetens men ändå hävdar ofelbarhet och far med lögner som dessutom drabbar ett lands befolkning anser inte jag fallet under kategorin för respekt. Vad du tycker är mig helt egalt.

P
T tompaah7503 skrev:
Finns inte skog så det räcker, tyvärr.
Läs [länk]
Det var värst... Sverige har aldrig haft mer skog än nu.. Och det bara ökar för varje år...

Maskintok skrev:
Det var värst... Sverige har aldrig haft mer skog än nu.. Och det bara ökar för varje år...
Efterfrågan ökar snabbare än utbudet. Läs rapporten jag länkat till. Det är bara klicka på den, färdigserverat med länk och allt.

P
Jo visst..
Men jag är inte av miljöhysterins vänner..
Jag är skogsägare och entreprenör inom skogsvård.. Ser varje dag mer och mer skog..
Så nja..

• Haha
tompaah7503
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Jo visst..
Men jag är inte av miljöhysterins vänner..
Jag är skogsägare och entreprenör inom skogsvård.. Ser varje dag mer och mer skog..
Så nja..
Gött att en gubbe på en stubbe i skogen vet bättre än vetenskapen, för att han sett det med egna ögon.
Nu börjar tråden komma på spåret igen!

• Älska
RoAd
  • Laddar…
P
Ni behöver nog gå in på skogsforum.se och lära er om hur det verkligen ligger till..
Lägga upp något dokument som inte alls visar på att skogen håller på att ta slut.
Det är hörsägen från miljölobbyn.

P
T tompaah7503 skrev:
Gött att en gubbe på en stubbe i skogen vet bättre än vetenskapen, för att han sett det med egna ögon.
Nu börjar tråden komma på spåret igen!
Hmm hört talas om Lars som jobbar på SLU?
Han skriver aktivt på skogsforum..
Där kan du läsa sanningen om dessa rapporter, de är skrivna av studerande..
Och sällan att de innehåller korrekt fakta..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.