Hejsan
Kändes som grovdammsugaren gjort sitt, den lät som en stucken gris och som om den skulle brinna upp vilken sekund som helst.
Men, jag bytte lagren i motorn och vips blev den som ny igen.
Trots allt en relativt enkel operation, och billig. Återstår att se hur länge biltema-lagren håller, men det var ju mest på prov. Får uppgradera lagren nästa gång det blir dags
En Alto attix var detta, men samma motor sitter bl.a. i Festool m.fl. dammsugare.
Kändes som grovdammsugaren gjort sitt, den lät som en stucken gris och som om den skulle brinna upp vilken sekund som helst.
Men, jag bytte lagren i motorn och vips blev den som ny igen.
Trots allt en relativt enkel operation, och billig. Återstår att se hur länge biltema-lagren håller, men det var ju mest på prov. Får uppgradera lagren nästa gång det blir dags
En Alto attix var detta, men samma motor sitter bl.a. i Festool m.fl. dammsugare.
Verktygstokig
· Halland
· 8 311 inlägg
Grymt, tack för svar! Min Kärcher Puzzi våtdammsugare började skrika och lukta väldigt mycket bränt.
Öppnade motorn och hittade detta. Blir nog att köpa kullager från Biltema då
Hoppas på att jag får ihop motorn utan bekymmer, konstruktionen på min var lite dum.
Öppnade motorn och hittade detta. Blir nog att köpa kullager från Biltema då
Hoppas på att jag får ihop motorn utan bekymmer, konstruktionen på min var lite dum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara