S
Hejsan

Kändes som grovdammsugaren gjort sitt, den lät som en stucken gris och som om den skulle brinna upp vilken sekund som helst.

Men, jag bytte lagren i motorn och vips blev den som ny igen.

Trots allt en relativt enkel operation, och billig. Återstår att se hur länge biltema-lagren håller, men det var ju mest på prov. Får uppgradera lagren nästa gång det blir dags :)

En Alto attix var detta, men samma motor sitter bl.a. i Festool m.fl. dammsugare.
 
Säljer dom lösa lager på biltema?
 
A Andy78 skrev:
Säljer dom lösa lager på biltema?
Japp
 
Frustrator Frustrator skrev:
Japp
Hittade inget på deras sida därav frågan.
 
V
Gå in på Biltemas sida och sök på kullager så dyker dom upp.
 
S
Som sagt, på Biltema finns nya lager.
Och idag har dammsugaren jobbat fint tillsammans med cyklonen och snickerimaskinerna

Biltema har lagren bakom disk, så man får gå till den manuella disken.
 
V volvo51 skrev:
Gå in på Biltemas sida och sök på kullager så dyker dom upp.
Hittade nu det dök upp direkt, det var nog bara jag som skrev fel, typ hjullager eller nåt.
 
@Snickerick Har du någon uppdatering 20 månader senare om biltema lagrena? Har dom hållt i din grovdammsugare? :)
 
S
@Lellan Haha, jag kommer knappt ens ihåg att jag bytt lager. Jo då, den funkar alldeles utmärkt fortfarande :)
Som vanligt lönar det sig att laga saker på egen hand.

Och igår lagade jag svärfars utombordsmotor. Alltid är det nåt :)
 
Grymt, tack för svar! Min Kärcher Puzzi våtdammsugare började skrika och lukta väldigt mycket bränt.
Öppnade motorn och hittade detta. Blir nog att köpa kullager från Biltema då :D
Hoppas på att jag får ihop motorn utan bekymmer, konstruktionen på min var lite dum.
Slitet och skadat kullager inuti en våtdammsugare, synliga tecken på slitage och rost.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snickerick
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.