smurfen72 skrev:
Vad tyder på att dom inte är samman kopplade ?
B och D's inbördes placering.

Jag säger inte att det är så, jag säger att det kan vara så. Hur snopen skulle inte den känna sig som bytte ut A och av misstag kopplar ihop dem om de inte skall vara ihopkopplade, när rörmockaren någon gång i framtiden undrar hur i helskotta den tänkt som skruvade ihop det där, om det nu visade sig vara så ;)
Man ska vara försiktig med att ta saker för givna, när det kommer till rörmockeri ;)

En riktigt märklig lösning om dom inte är sammankopplade i alla fall fast visst ingenting är omöjligt.

Tack för nya tips. Rören hör inte till radiatorkretsen utan innehåller tappvatten och sitter bakom pannan. Jag har tolkat det som att det är varmvatten och både B och D leder ned under huset. Troligen till olika badrum.

M55 skrev:
Tack för nya tips. Rören hör inte till radiatorkretsen utan innehåller tappvatten och sitter bakom pannan. Jag har tolkat det som att det är varmvatten och både B och D leder ned under huset. Troligen till olika badrum.
Förklarar varför det rostat sönder ;)

Då är det en enkel sak att göra som jag föreslog för att få plats med allt. Två T-kopplingar, två 90-böjar och några rörstumpar, samt möjligen någon adapter, så bör du kunna skruva ihop det där i ett nafs.

• Gilla
M55
  • Laddar…
Det lär nog ta en stund (...) innan jag får ihop det där men stort tack för hjälpen och de uppmuntrande orden.

Man får se det som ett litet 3D-pussel ;)

Här är lite rörmockeri som jag fixade till en gång, med lödda delar och skruvkopplingar. :)

Rörmockeri.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Tottomannen och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.