Hej,

Entretrappan har spruckit eftersom räcket verkar ha expenderar. Kan man på ett någorlunda enkelt sätt åtgärda detta?

Tack,
Marcus
 
J
Bild behövs nog. Är det en betongtrappa och järnräcke? Då är det troligtvis fuktigt och räcket har rostat. Slipa bort all rost och måla med rostskyddsfärg..m
 
Glömde bilden 😅
 
  • Betongtrappa med rostig räcke och kruka med rosablommande växt bredvid.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J
M marcwest skrev:
Glömde bilden 😅
Yes, lite som jag trodde. Räcket rostar och utvidgar sig, vilket spränger bort stenen. Jag tror det blir svårt att få det att hålla i längden eftersom räcket ser väldigt gammalt och rostigt ut. Jag hade slipat rent med en stålborste på borrmaskin, och sedan penslat på något medel mot rost. Kanske går det att lägga något runt järnet, tjärpapp eller fog som buffert mot betongen, så att det inte spricker direkt.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.