Jag har ett hus från -44 med betonggrund.

Huset fick ett tillbygge och källaren utökades, då blev en del av gamla grundens utsida, som delvis låg under mark en del av innervägg. på bilderna ser ni nya som ligger emot den gamla grunden.

Till problemet: jag har hittat två sprickor och knackat bort löst sittande puts. Men som ni ser på bilderna så är fuktigt där nya golvet slutar och utsidan av gamla grunden tar vid.

Är det något jag behöver tänka på när jag lagar hålen eller är det bara att köra på, funderar om härdar som det ska när det är fuktigt? Som man kan se på andra bilden så är en del av väggen också fuktig.

/Andreas
 
  • DSC_4825_resize.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC_4826_resize.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.