Har en inglasad uteplats från någonstans 80-talet. Allt är fräscht och bra. Men häromdagen märkte jag att en av stolparna har ett ruttet parti. Började peta i det idag och nu har jag fått bort allt ruttet trä. Ursprungsplanen var att ta bort det dåliga och sätta in en ny träbit men det blir mycket svårt att få till någonting som ska passa i den urgröpning jag har gjort Och det blir också svårt att försöka göra en bättre urgröpning eftersom det är väldigt trångt och knixigt på platsen.
Hur gör jag?
Hur gör jag?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Som du är inne på har du nu gjort den enkla/roliga biten av jobbet och nu återstår att forsätta stämma ur friskt trä så att du får plana ytor att fälla in en ny träbit. Stämjärn och multisåg är lämpliga verktyg. Finns tyvärr inte några direkta genvägar, utan det är bara att bita ihop 🙂janwide skrev:
Nu har jag fräst och donat för att få bort allt ruttet trä och satt i nya passbitar. Limmat med pu-lim och sedan grundat med grundfärg. Har använt lite plastisk trä på ett par småställen men annars är det nytt trä.
överallt. Är ganska nöjd. Ser helt ok ut.
Logga in
Skapa konto
Medlem
· Västra Götaland
· 780 inlägg
Ser helt okej ut och kommer säkert klara sig tio år+!
Olja och måla mycket, se till att leda bort vatten som annars skulle hamna på stolpen.
Olja och måla mycket, se till att leda bort vatten som annars skulle hamna på stolpen.
Klicka här för att svara