Håller på att renovera våran nedervåning och är lite fundersam över jag ska bete mig. Jag vill gärna undvika att hacka ner allt puts då det är stora ytor där det ännu sitter bra (syns ej på bilderna).
Det jag funderar mest på är då hur jag ska göra där putsen och färgen är kvar. Ska man göra rent och putsa över färgen, måla över färgen eller måste färg/puts bort för att få en fin yta?
Tänkte använda murbruk E för bästa resultat på gammalt puts.
Tacksam för svar!