Jag bor i en bostadsrätt (byggd 1934) och håller på att renovera mitt kök/köksvrå.
När jag rev det gamla köket föll stora delar av putsen av som sand och jag har nu plockat bort det mesta som satt något löst. Eftersom stora delar av putsen sitter bra så är jag inte så sugen på att fortsätta knacka ner den och sen sätta upp gipsskivor, utan tänkte att jag endast skulle laga de delar där det saknas puts.
Tänkte använda gipsbruk (gypsum naturgips) pga att jag hört att det ska vara lättare att jobba med.
Efter att ha letat runt lite på forumet, så har jag förstått att man inte ska använda KC-bruk om väggen är putsad med kalkbruk.
Fungerar gipsbruk tillsammans med båda? (jag vet inte vad för någon puts det är idag..)
Kom gärna med tips om ni tycker att det finns bättre sätt att lösa det på!