Jag bor i en bostadsrätt (byggd 1934) och håller på att renovera mitt kök/köksvrå.
När jag rev det gamla köket föll stora delar av putsen av som sand och jag har nu plockat bort det mesta som satt något löst. Eftersom stora delar av putsen sitter bra så är jag inte så sugen på att fortsätta knacka ner den och sen sätta upp gipsskivor, utan tänkte att jag endast skulle laga de delar där det saknas puts.

Tänkte använda gipsbruk (gypsum naturgips) pga att jag hört att det ska vara lättare att jobba med.
Efter att ha letat runt lite på forumet, så har jag förstått att man inte ska använda KC-bruk om väggen är putsad med kalkbruk.
Fungerar gipsbruk tillsammans med båda? (jag vet inte vad för någon puts det är idag..)

Kom gärna med tips om ni tycker att det finns bättre sätt att lösa det på!
 
  • vägg.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
ser ut som att det blir helt annan lösning ändå.

kommer regla upp med läkt till samma nivå som putsen - där det saknas - och sedan skruva dit gipsskivor ovanpå allt
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.