Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Putsen har spruckit vid kanten mot ytterdörren ( puts på lättbetongblock). Någon som kan tipsa om hur jag lagar detta?!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ingen expert men såhär hade jag gjort. Någon som vet mer få gärna rätta mig.
Knacka bort allt löst och sprucket med en hammare.
Borsta med grov borste för att få bort ytterligare löst sittande delar.
Stryk på primer som ökar vidhäftning och gör underlaget mindre sugande.
Vispa ihop något lämpligt bruk, typ husfix eller putsbruk och lägg på med en murarslev och forma det så du vill ha det.
Efter några timmar så tar du en borste och doppar den i vatten och borstar ytan för att få den lite lik strukturen på övriga väggen.
Är ingen expert alls på sånt här men ytan ser inte borstad ut och exakt hur man får till den så det vet jag inte men kanske att det går att ta en borste och stöta den mot ytan för att få till smågropar på ytan som övriga väggen.
I mitt tyckte så är det inte så svårt att använda bruk, det är ganska förlåtande material att greja med, blir det inte bra direkt kan man justera och greja så det blir så som man vill ha det.
Läs noga på förpackningen på just det bruk du använder om mängd vatten, torktid, användningsområde.
Knacka bort allt löst och sprucket med en hammare.
Borsta med grov borste för att få bort ytterligare löst sittande delar.
Stryk på primer som ökar vidhäftning och gör underlaget mindre sugande.
Vispa ihop något lämpligt bruk, typ husfix eller putsbruk och lägg på med en murarslev och forma det så du vill ha det.
Efter några timmar så tar du en borste och doppar den i vatten och borstar ytan för att få den lite lik strukturen på övriga väggen.
Är ingen expert alls på sånt här men ytan ser inte borstad ut och exakt hur man får till den så det vet jag inte men kanske att det går att ta en borste och stöta den mot ytan för att få till smågropar på ytan som övriga väggen.
I mitt tyckte så är det inte så svårt att använda bruk, det är ganska förlåtande material att greja med, blir det inte bra direkt kan man justera och greja så det blir så som man vill ha det.
Läs noga på förpackningen på just det bruk du använder om mängd vatten, torktid, användningsområde.
Det behövs inte. Man brukar ha ca 1-2h på sig och tycker du att det är för rinnigt så väntar du lite bara så tjockar/stelnar det.A Advid skrev:
Jag skulle inte armerat för det är ett litet och enkelt jobb och skulle tro att det håller rätt länge
A Advid skrev:Låter bra, då gör jag så!
Tack för hjälpen
Hej Arvid! Jag såg nu att det var ett tag sen du skrev inlägget,men jag har samma problem runt dörr å nått fönster,tänkte bara höra hur det gick?om du använde husfix å gjorde som han skrev osv runt dörren? å kanske nå mer tips som du kom på under tiden då du gjorde jobbet?Skulle bli väldigt tacksam om man kunde få se hur det blev tack på förhand Micke 👌A Advid skrev:
Klicka här för att svara