Jag har en övergång mellan gammalt hus och utbyggnad där det lutar lätt nedåt (3 plattor på rad 30x30).
Nu har två plattor spruckit upp och fogen har mystiskt försvunnit på sina ställen.
Frågan är hur jag bäst fixar detta?
Inga extraplattor finns och de är ca 15 år gamla så det går knappast att få tag på.
Om jag fyller i med fog, kommer resten att klara sig?
Klarar sig de spruckna plattorna som de är eller bör jag fylla över sprickorna med ex silicon och investera i någon käck trasmatta?
De ligger i en ganska vältrafikerad del i köket
Nu har två plattor spruckit upp och fogen har mystiskt försvunnit på sina ställen.
Frågan är hur jag bäst fixar detta?
Inga extraplattor finns och de är ca 15 år gamla så det går knappast att få tag på.
Om jag fyller i med fog, kommer resten att klara sig?
Klarar sig de spruckna plattorna som de är eller bör jag fylla över sprickorna med ex silicon och investera i någon käck trasmatta?
De ligger i en ganska vältrafikerad del i köket
Någonting rör sig mellan de två nivåerna , det med sprickor i plattorna går inte att göra något åt .
då dom kanske rör sig mot sprickkanterna ( kläms ihop fyller du kan det bli annat problem ) fogarna kan du fylla , men risk finns för att dom kommer att smulas igen
då dom kanske rör sig mot sprickkanterna ( kläms ihop fyller du kan det bli annat problem ) fogarna kan du fylla , men risk finns för att dom kommer att smulas igen
Klicka här för att svara