Lizzardo
Jag har en övergång mellan gammalt hus och utbyggnad där det lutar lätt nedåt (3 plattor på rad 30x30).
Nu har två plattor spruckit upp och fogen har mystiskt försvunnit på sina ställen.

Frågan är hur jag bäst fixar detta?
Inga extraplattor finns och de är ca 15 år gamla så det går knappast att få tag på.
Om jag fyller i med fog, kommer resten att klara sig?
Klarar sig de spruckna plattorna som de är eller bör jag fylla över sprickorna med ex silicon och investera i någon käck trasmatta?

De ligger i en ganska vältrafikerad del i köket

• Köksgolv med 30x30 cm terrakottafärgade plattor, två spruckna och med delvis saknad fog.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Sprucken terrakottafärgad platta med saknad fog i kök, visar tecken på åldring och slitage.
    Skapa konto
  • Sprucken terrakottafärgad kakelplatta med saknad fog i en vältrafikerad köksmiljö.
    Skapa konto
  • Sprucken kakelplatta med saknad fog i ett kök.
    Skapa konto
  • Spruckna keramikplattor på golvet med delvis försvunnen fog mellan dem.
    Skapa konto
  • Närbild av tre spruckna terrakottafärgade golvplattor med delvis försvunnen fog emellan.
    Skapa konto
Troligen svikt i golvet, lär knappast hålla om man bara fogar om.

S
Någonting rör sig mellan de två nivåerna , det med sprickor i plattorna går inte att göra något åt .
då dom kanske rör sig mot sprickkanterna ( kläms ihop fyller du kan det bli annat problem ) fogarna kan du fylla , men risk finns för att dom kommer att smulas igen

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.