Hallå där ute!

Vi har rivit en vägg i vår källare. När väggen väl var borta visade det sig att ett ”dike” fanns i taket (se bild).
Nu till min fråga: Hur lagar/fixar vi detta på bästa och enklaste sätt?

Tack på förhand!
Emil
 
  • Hörn av ett rum med skadad vägg och tak, exponerade rör och sladdar, nära ett fönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Karrock
Jag har haft goda erfarenheter med gipsputs för liknande djup på lagningar, även uppåt. Kass på att spackla och putsa för övrigt, så det kanske är ett tecken på att det är ganska lättarbetat för en amatör. Möjligen att det är en sämre idé med gips på ytterväggen ifall det skjuter lite fukt genom den.
 
  • Gilla
Styx_79
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.