halloj!

Kanske felplacerad tråd men jag testar

Har rivit en mindre innervägg i mitt gullringshus. Elen ligger uppepå innertaket och går ner till samtliga väggar.
Den väggen jag tagit bort hade eluttag, kopplingsdosa och dosa till lysknapp, så öppnade upp ytterväggen och spikade upp nya dosor.

Till min fundering, jag har ett lite större hål i taket där 3 elrör gick ner till väggen, hur lagar jag detta innan målning? Först tänkte jag bara dölja hålet med ett doslock, tanken är att byta innertaket i framtiden när jag renoverar köket men det kan dröja några år... funderade på om det kanske gick köra i byggskum och jämna till för att sedan spackla över det, funkar det?
Ska tilläggas att detta är vid ytterdörren så vill inte att det spricker när man smällt igen dörren 100 gånger..

Undrar även hur noga det är med att sätta upp ny plast mot isoleringen där jag öppnat upp.

• Hål i vägg och tak efter borttagen innervägg med synliga elinstallationer och isolering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hål i taket med synliga elrör och en nyinstallerad dosa med kablar omgiven av isolering och träreglar.
    Skapa konto
  • Måttstock som visar storlek på ett hål i ett innertak där elrör tidigare varit installerade.
    Skapa konto
  • Hål i ett vitmålat tak vid träbjälkar och rör med en tumstock som mäter skadan.
    Skapa konto
jämna till kanter och peta sen upp en bit masonit som du limmar med baksidorna mot varann. Då får du fint fäste för spacklet och det går säkert att få skapligt jämt. Det viktiga är dock att bryta lös alla lösa bitar eller så helt sonika såga rent så du får ett fyrkantigt hål.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.