Hej!
Missade med dosfräsen i en helt ny gipsskiva trots hole in one..
Går det att laga med fräst bit, lite fogspackel och pappremsa eller är det dömt att misslyckas?
Vill gärna fräsa om hålet och mäta ut mer exakt var det ska sitta. Lite spackel runt hålet räcker inte (blev typ 1cm fel åt kl 20)
Som det ser ut i dagsläget så kommer inte vägguttaget att täcka befintligt hål.
Så antingen laga och fräsa om eller ta en ny skiva..
Missade med dosfräsen i en helt ny gipsskiva trots hole in one..
Går det att laga med fräst bit, lite fogspackel och pappremsa eller är det dömt att misslyckas?
Vill gärna fräsa om hålet och mäta ut mer exakt var det ska sitta. Lite spackel runt hålet räcker inte (blev typ 1cm fel åt kl 20)
Som det ser ut i dagsläget så kommer inte vägguttaget att täcka befintligt hål.
Så antingen laga och fräsa om eller ta en ny skiva..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "hole in one"
Hole-in-One
Hole In One underlättar arbetet med att montera plattor och paneler över el- och VVS-dosor genom sitt patenterade magnetsöksystem. Systemet är designat för att göra det enklare att hitta och montera dolda el- och VVS-dosor, och är särskilt
Läs mer
Vet inte om jag missförstår… men mitt förslag:M mxjolle skrev:Hej!
Missade med dosfräsen trots hole in one..
Vägguttaget kommer inte helt att täcka befintligt hål.
[bild][bild]
Pilla in en lämplig regelstump som är lagomt mycket längre än hålet. Lite pilligt att hålla regeln men en skruv el dyl att hålla i kan hjälpa.
Skruva fast regeln på baksidan tvärs över hålet, genom att skruva genom skivan och in i regeln som då dras mot baksidan.
Skruva tillbaka din lösa cirkel i regeln som sitter över hålet.
Behövs ingen regel, skivan är helt ny, ska sätta upp den men missade lite när jag fräste för eldosa.
Tanken var att lägga tillbaka gipsbiten, ha en bit osb under och över med tvingar, spackla med fogspackel (som jag har hemma) sen pappremsa på det. Finspackling löser jag sen.
Tanken var att lägga tillbaka gipsbiten, ha en bit osb under och över med tvingar, spackla med fogspackel (som jag har hemma) sen pappremsa på det. Finspackling löser jag sen.
Aha trodde den satt på vägg.M mxjolle skrev:
Det ser ut som att du inte skruvat fast skivan ännu. Antingen gör du som Lexington föreslår. Eller så vrider du skivan ett halvt varv och gör ett nytt hål och sedan spacklar du igen det felaktiga hålet som du själv sa i tredje inlägget.
Du kan ju även skära av skivan o anpassa, såvida du inte ska ha listfritt.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden