388 läst ·
5 svar
388 läst
5 svar
Laga filter till spisfläkt?
Det är dags att byta fläktfilter - ett sånt där metallnät som man kan ta ut och diska. Det börjar gå sönder efter ganska många år.
Tyvärr verkar det vara nästan lika dyrt som att köpa en helt ny fläkt. Så min fråga är om man kan byta ut metallnätet själv?...alltså behålla själva kassetten/ramen och bara byta det trasiga metallnätet?
Tyvärr verkar det vara nästan lika dyrt som att köpa en helt ny fläkt. Så min fråga är om man kan byta ut metallnätet själv?...alltså behålla själva kassetten/ramen och bara byta det trasiga metallnätet?
Vad är det för märke och modellL lubbe75 skrev:Det är dags att byta fläktfilter - ett sånt där metallnät som man kan ta ut och diska. Det börjar gå sönder efter ganska många år.
500spänn är väl billigt?L lubbe75 skrev:
men du kan ju ta en annans fläktfilter och klippa upp, bända isär ramen på din och sätta dit
du får ju ta ett större filter som du klipper ner till rätt storlek det lär väl kosta en tusing men det är det ju värt...
Allt är ju relativt. IKEA säljer en hel köksfläkt, inklusive filter, för 599 kr.returen skrev:
Klicka här för att svara