8 548 läst ·
4 svar
9k läst
4 svar
Laga en Electrolux diskmaskin??
Hej
Vi har en relativt gammal Electrolux ESF 664 (snart 10år).
Som fungerat problemfritt fram till ikväll... När jag sätter igång maskinen så går tömmningspumpen hela tiden, även om jag trycker av på strömknappen. Blev tvungen att dra ur kontakten.
Har läst i instruktionsbokens "felsökning" och på detta problem står det att: Översvämmningsskyddet har trätt i funktion.
Vad betyder detta? Kan man göra något själv? Om man behöver lämna in och laga den, tror ni att det blir hemskt dyrt??:S
Vi har en relativt gammal Electrolux ESF 664 (snart 10år).
Som fungerat problemfritt fram till ikväll... När jag sätter igång maskinen så går tömmningspumpen hela tiden, även om jag trycker av på strömknappen. Blev tvungen att dra ur kontakten.
Har läst i instruktionsbokens "felsökning" och på detta problem står det att: Översvämmningsskyddet har trätt i funktion.
Vad betyder detta? Kan man göra något själv? Om man behöver lämna in och laga den, tror ni att det blir hemskt dyrt??:S
Kan ju vara mer eller mindre vad som helst som läcker. Har du tur är det bara någon kort/billig slang som spruckit. Har du otur är det något dyrare...
Varför inte plocka fram den och "öppna" den och se om du kan se vart det läcker.
Jag hade en något nyare (ca sex år) Electrolux med liknande symptom. I mitt fall var det slangen från inloppsventilen som spruckit. Reperation med hembesök landade på runt tusenlappen allt som allt om jag minns rätt.
Varför inte plocka fram den och "öppna" den och se om du kan se vart det läcker.
Jag hade en något nyare (ca sex år) Electrolux med liknande symptom. I mitt fall var det slangen från inloppsventilen som spruckit. Reperation med hembesök landade på runt tusenlappen allt som allt om jag minns rätt.
Som du skrev i andra tråden:
Precis så beter sig vår AEG (samma som Electrolux) när det kommit vatten på bottenplattan i maskinen.
Skruva bort frontplåten nere vid sockeln och känn efter om det är blött där inne.
På min var felet ett litet läckage på en slang vid pumpen, enkelt och billigt att byta.
/Danne
Hittade mycket riktigt vatten på bottenplattan, efter att vi torkat bort så fungerar den igen, har dock inte hittat läckan.....ännu....d^_^b
TACK för hjälpen!!
Precis så beter sig vår AEG (samma som Electrolux) när det kommit vatten på bottenplattan i maskinen.
Skruva bort frontplåten nere vid sockeln och känn efter om det är blött där inne.
På min var felet ett litet läckage på en slang vid pumpen, enkelt och billigt att byta.
/Danne
Hittade mycket riktigt vatten på bottenplattan, efter att vi torkat bort så fungerar den igen, har dock inte hittat läckan.....ännu....d^_^b
TACK för hjälpen!!
Klicka här för att svara