Byggahus.se
Hur gör man här?

Tanken är att måla teglet vitt, efter att ha fyllt igen håligheterna med betong/massa (vad som nu sitter mellan tegelstenar). Går det, eller måste allt rivas?

• 71054666-DF15-4298-B2FE-2861CD74D033.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Bronken
Hmm, jag skulle nog pilla bort allt löst/sprucket och därefter putsa upp fasaden.
Nu antar jag dock att du kanske vill behålla tegel-strukturen och då har jag inga tips ...

• Gilla
andreascarlsson
  • Laddar…
S
Teglet till vänster om dörren ser vittrat ut. Du måste fixa vattenavledningen bättre vid taket för det verkar rinna vatten där som frostspränger teglet.
Frågan är hur skadade det teglet redan är ?

Om du dömer ut det så får du kolla att teglet inte är bärande innan du river.

• Gilla
andreascarlsson
  • Laddar…
harry73
Huset ser ut som ett härligt projekt:)
Berätta lite mer om huset. Köpte ni det nyligen? Vad är historian och vad är era målsättningar.
Ska det restaureras, kan de vara en idé att mura om med ny sten och ha den oputsad.
Ska det fixas billigt, kan det räcka med att knäcka av alla läsa bitar och putsa väggen.
Sedan håller jag med om att se till att takavvattning fungerar, och kanske även dräneringen

• Gilla
andreascarlsson och 1 till
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Huset ser ut som ett härligt projekt:)
Berätta lite mer om huset. Köpte ni det nyligen? Vad är historian och vad är era målsättningar.
Ska det restaureras, kan de vara en idé att mura om med ny sten och ha den oputsad.
Ska det fixas billigt, kan det räcka med att knäcka av alla läsa bitar och putsa väggen.
Sedan håller jag med om att se till att takavvattning fungerar, och kanske även dräneringen

Tyvärr inte så härligt som man kan tro; Det är min mors dödsbo.

Vi ska fixa iordning det så att det blir säljbart; Teglet, plankorna, taket, trädgården och en del renovering inomhus.

Har ni några tips om mest valuta för pengarna så tar jag tacksamt emot dem. :)

harry73
Puts av teglet och målning av träet. Ta bort växtlighet runt huset och lägga lite singel.
Ev nytt rullgräs om det behövs, annars regelbundet klippning och stödså

På insidan är det framförallt ytskick, och stöter ni på saker som kan bli dolt fel, är det viktigt att ni åtgärdar det, eller informerar köparen om det

• Gilla
andreascarlsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.