Hej.
(Osäker på om inlägget hamnade i rätt grupp)
Har idag rivit ner garderober i sovrummet för att sedan sätta upp tak och golvlist för skjutdörrar från Ikea o deras avlånga fästen som fästes direkt på väggen för att därefter haka fast trådbackar, samt att jag ska ha kl
klädstänger. Men först måste jag laga väggen då det var en gammal garderob med grova, nästan decimeterlånga spikar. Vad ska jag använda?
Har också lossnat lita av tapeten och när jag drog det som var löst kom jag oxå ner till betongen på vissa ställen. Kan jag använda renoveringstapet direkt på efter att ha slipat till det en aning?
Tacksam för hjälp.
(Osäker på om inlägget hamnade i rätt grupp)
Har idag rivit ner garderober i sovrummet för att sedan sätta upp tak och golvlist för skjutdörrar från Ikea o deras avlånga fästen som fästes direkt på väggen för att därefter haka fast trådbackar, samt att jag ska ha kl
klädstänger. Men först måste jag laga väggen då det var en gammal garderob med grova, nästan decimeterlånga spikar. Vad ska jag använda?
Har också lossnat lita av tapeten och när jag drog det som var löst kom jag oxå ner till betongen på vissa ställen. Kan jag använda renoveringstapet direkt på efter att ha slipat till det en aning?
Tacksam för hjälp.
Det är nog puts som lossnat, inte betong, jag hade lagat det med gipsbruk, dock verkar det vara en skarv där tapeten slutar, är den tapetserade ytan typ gipsvägg eller nått? Kommer vara svårt att få den skarven att inte spricka, ett alternativ är att limma på ett lager gips på just den väggen.
Okej… gipsbruk - noterat! Tack!
”Limma på gips”, det måste jag läsa in mig på, förstod inte riktigt.🙈 Tack för svar!🙌🏼☀️
”Limma på gips”, det måste jag läsa in mig på, förstod inte riktigt.🙈 Tack för svar!🙌🏼☀️
Ja alltså, det ser ut som att det går från lättbetongvägg med puts till typ gipsvägg eller något där skarven är. Spacklar du bara (oavsett vilket typ av spackel) kommer det antagligen spricka med tiden, så du behöver någon slags förstärkning. Det kan vara en gipsskiva, men då får du ju sätta gips på hela den väggen. Annars typ spackelremsa eller renoveringstapet efter spackling.
Ah, förstår. Var inne på det sistnämnda; spackling, spackelremsa och renoveringstapet på det.P pjkw skrev:Ja alltså, det ser ut som att det går från lättbetongvägg med puts till typ gipsvägg eller något där skarven är. Spacklar du bara (oavsett vilket typ av spackel) kommer det antagligen spricka med tiden, så du behöver någon slags förstärkning. Det kan vara en gipsskiva, men då får du ju sätta gips på hela den väggen. Annars typ spackelremsa eller renoveringstapet efter spackling.
Tack snälla för snabb återkoppling.
Klicka här för att svara