Skapar en ny tråd för att få tips om hur jag kan på bästa sätt laga parketten efter den tidigare tråden https://www.byggahus.se/forum/threa...ng-och-det-blev-vattenskada-vad-goera.532419/

Bostadsrättsföreningen anlitade en firma för att göra fuktmätningen. Det gjordes 2 ggr;
-Första gången i januari fanns det fukt under parketten en bit in på hallen (rosa ring i bilden), men under och framför kylen var det redan torrt (röd ring).
-Andra mätningen i april visade torrt även i hallen.
Nu i maj fick jag ett intyg från styrelsen på att eftersom skadan har torkat och föreningen avser inte ar vidta några åtgärder.
Men kan det finnas mögel under parketten eftersom deet gick så långtid att torka helt?

Jag undrar hur jag skall tänka med det rosa området med tanke på eventuell försäljning av lägenheten om 2-5 år?
Det syns ingenting på pårketten, förutom en glipa på 1/2-1 mm och man känner att den är en aning höjd när man
stryker över med handen. Liknande glipor finns på andra ställen i rummet mellan skarvarna men dom är inte förhöjda.
Parketten är ju 20 år gammal och lever.
Det är inte praktiskt för mig att byta/slipa golv nu då jag har små barn.

Räcker det att jag informerar om det, eller bör jag byta golvet?Om jag lämnar det så, kan det orsaka avdrag på priset på lägenheten?

• Planskiss av lägenhet med markerat kök och hall; rosa ring för tidigare fukt i hallen, röd ring vid kyl för att visa torrt område.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad hade du själv tyckt om priset vid ett dylikt köp? Vissa bryr sig, andra inte. I det stora hela tror jag dina barns leksaksmärken kommer sabba golvet mer än detta.

Jag hade varit ärlig med vattenskadan men agerat frågande om någon undrar varför jag inte hade åtgärdat – Det finns ju inget fel kvar.

Och nej, det finns säkert inget mögel heller eftersom det är torrt nu.

Så kör på som om inget hänt helt enkelt.

/IMO :)

• Gilla
Ilona Autio och 1 till
  • Laddar…
Det äår bara att ignorera. Det är ju en sak om det hade känts en tydlig mögeldoft eller så.

• Gilla
Ilona Autio
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.