3 029 läst ·
8 svar
3k läst
8 svar
Laddomaten laddar allt mer långsamt.
Hej.
Min Laddomat fungerade bra i början men verkar sakta ner allt mer. Jag får allt svårare att värma upp tankarna. Jag har provat att plocka bort termostaten i Laddomaten men det gjorde ingen skillnad. Alltså, det beror inte på blockerat flöde. Temperaturen i pannan blir för hög och fläkten stänger ner. Luftningsnipplar finns det gott om och trycket är högt, så jag famlar efter skäl till att den inte laddar som den skall.
Det låter som om den pumpar som vanligt om man trycker örat mot kopparledningarna.
Jag har kört systemet i sex år nu, kan man förvänta sig förslitning i en Laddomat på så kort tid?
Min Laddomat fungerade bra i början men verkar sakta ner allt mer. Jag får allt svårare att värma upp tankarna. Jag har provat att plocka bort termostaten i Laddomaten men det gjorde ingen skillnad. Alltså, det beror inte på blockerat flöde. Temperaturen i pannan blir för hög och fläkten stänger ner. Luftningsnipplar finns det gott om och trycket är högt, så jag famlar efter skäl till att den inte laddar som den skall.
Det låter som om den pumpar som vanligt om man trycker örat mot kopparledningarna.
Jag har kört systemet i sex år nu, kan man förvänta sig förslitning i en Laddomat på så kort tid?
Ja trycket varierar som förut, men det är marginellt.
Låter konstigt att värmeförflyttningen blivit så märkbart försämrad, ända som jag kommer att tänka på nu efter de du beskrivit är att pumpen har mekaniskt fel så den inte flyttar samma vattenmängd nu som tidigare.
Precis. Det är därför jag var inne på slitage. Men en Laddomat skall väl hålla i årtionden?
Klicka här för att svara