1 155 läst ·
6 svar
1k läst
6 svar
Laddbox med eller utan fast kabel
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 765 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 765 inlägg
En fast kabel är även den stöldbegärlig, med följden att den är besvärligare att ersätta.
https://alltomelbil.se/klippte-kablar-pa-snabbladdare-nu-atalas-de/
Ja skulle välja en separat kabel för att vara mer flexibel på parkeringen, kunna ha en längre om bilen parkeras längre bort.
https://alltomelbil.se/klippte-kablar-pa-snabbladdare-nu-atalas-de/
Ja skulle välja en separat kabel för att vara mer flexibel på parkeringen, kunna ha en längre om bilen parkeras längre bort.
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 358 inlägg
Löstagbar kan man anpassa efter vilken typ man vill ha och hur lång, samt den går enkelt att byta ut om den går sönder.
Med det sagt har jag en Ctek Njord med fast sladd då jag ville kunna plugga den i befintligt uttag.
Med det sagt har jag en Ctek Njord med fast sladd då jag ville kunna plugga den i befintligt uttag.
Ok, jag har redan fast kabel på ett ställe och det är exakt vad jag vill ha i det fallet. Argumentet om klippt fast kabel eller att den skulle gå sönder låter tillräckligt osannolikt för att jag inte skall bry mig (tack ändå).
Men så har vi det där argumentet med olika typer av kabel. det var så sant. Tänker att jag för det här fallet köper en box utan fast sladd och låser fast kabeln med exempelvis ett hänglås, så får den normalt hänga vid boxen. Att ta loss den varje gång och lägga den i bilen känns för bökigt.
Men så har vi det där argumentet med olika typer av kabel. det var så sant. Tänker att jag för det här fallet köper en box utan fast sladd och låser fast kabeln med exempelvis ett hänglås, så får den normalt hänga vid boxen. Att ta loss den varje gång och lägga den i bilen känns för bökigt.
utan laddkabel
Självbyggare
· Stockholm
· 8 221 inlägg
Utan laddkabel är mitt val, då kan man lätt ersätta den själv och välja längd osv.
Nu har vi en fast i stugan (som jag tog ut en elektriker för att byta till en 8m så vi kan ha den till båda bilarna utan att hålla på att parkera om osv) och en lös hemma (där har jag köpt en 10 m)
Såklart den kan stjälas - tror 2a handsmarknaden för en elbilsladdkabel är rätt begränsad dock
Nu har vi en fast i stugan (som jag tog ut en elektriker för att byta till en 8m så vi kan ha den till båda bilarna utan att hålla på att parkera om osv) och en lös hemma (där har jag köpt en 10 m)
Såklart den kan stjälas - tror 2a handsmarknaden för en elbilsladdkabel är rätt begränsad dock
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Alkylatbensin med eller utan olja?
Trädgårdsmaskiner -
Tilläggsisolera hus utan ångspärr eller luftspalt.
Isolering -
Byggställning med eller utan stege?
Byggmaterial & Byggteknik -
Avfuktare i torpargrund, utan att plasta in backen - bra eller dåligt?
Grund & Markarbeten -
Montera laddbox i eller utanför garage?
Laddboxar