Hej,
Funderar på att låta någon elektriker montera en laddbox vid garaget. Men snyggt ska det naturligtvis vara monterat

tänkte därför dra fram flex slangarna själv.
Tänkte att det ska vara en laddbox med tre faser.
Har en villa med vidbyggt garage. Huvudsäkringen sitter utomhus, den går in sin tur till normcentralen huset och därefter är det kopplad vidare till en normcentral i garaget. I garaget finns trefas uttag så det borde inte vara något problem att ansluta laddbox en där.
Helst skulle man ju också ha haft en laddbox med lastvakt.
Hade tänkt att också två slangar. Ett för el kabeln och en 16 mm slang för ethernet eller för lastvakten.
Fråga 1. Kan man sätta en lastvakt i normcentralen i huset - eller måste den sitta vid huvudsäkringen?
Fråga 2. Vad drar elektrikern in i slangen? 5-ledad kabel eller 5 separata ledare?